Дорошівська громада
Вознесенський район, Миколаївська область

Як врятуватися в автотранспортній аварії

Як врятуватися в автотранспортній аварії

 

Щоб не постраждати в автокатастрофі,  НЕОБХІДНО:

 А)   в легковому автомобілі

·  Утримувати автомобіль в технічній справності.

·  Застібати ремені безпеки.

·  Мати в салоні важкий предмет для вибивання скла.

·  Мати аптечку першої медичної допомоги.

·  При загрозі аварії перевести лобовий удар в ковзний.

·  У момент аварії пасажирам прикрити голову руками і впасти на сидіння, упершись ліктями і колінами в спинку розташованого попереду крісла.

·  Водієві - впертися ногами в підлогу, а руками в кермо, голову притиснути до рук і, напружуючи всі м'язи, перечекати удар. Або впасти вбік на пасажирське місце.

·  Головний принцип дій при аварії - прагнути опинитися якомога нижче і зайняти якомога менше місця.

·  Після зупинки машини покинути салон. Якщо двері заклинило - вибити лобове скло.

·  Переконатися, що немає загрози пожежі.

·  Зафіксувати автомобіль, якщо він знаходиться в нестійкій рівновазі.

·  Людей, затиснутих в уламках машини, не слід витягати, застосовуючи силу! 

Забороняється:

·  Садити дітей на переднє сидіння.

·  Дозволяти дітям грати з дверними ручками.

·  Перевозити в салоні та багажнику додаткове пальне та інші небезпечні вантажі.

·  Перебувати всередині потерпілого аварію автомобіля при сильному запаху бензину.

 

Б)   крім вище згаданого, в автобусі

Швидко зайняти своє місце та не залишати його підчас руху

Покласти багаж у вказане водієм місце, не перекривати особистими речами проходи та двері автобуса

Не пересувайтеся автобусом під час руху

Не заважати водієві керувати транспортом

Зберігати тишу та порядок

При виникненні надзвичайної ситуації виконувати вказівки водія (стюарда, кондуктора), швидко залишити транспортний засіб, допомогти дітям, літнім людям та жінкам.

 

У момент аварії пасажири повинні прикрити голову руками і впасти на сидіння, по можливості упершись ліктями і колінами в спинку попереду розташованого крісла. Дорослим треба захистити дітей своїм тілом, обхопивши руками і міцно притиснувши до грудей.

Головний принцип дій при попаданні в аварію можна сформулювати коротко - прагнути опинитися якомога нижче і зайняти якомога менше місця.

Чим раніше пасажири зреагують на небезпеку - тим більше шансів на благополучний для їхнього здоров'я результат. Тому не треба висміювати "перестраховиків", трохи що обрушуються на сидіння. Розцінюйте це як тренування. Краще помилитися сто разів в кращу сторону, ніж один раз в гіршу.

У свою чергу, водій, розуміючи, що аварія неминуча, про що він здогадається хоча б на мить раніше пасажирів, повинен скомандувати "Лягай!" або як то інакше, але обов'язково коротко і дохідливо. Потім спробувати перевести лобовий удар в ковзний або направити свій автомобіль в паркан. Який краще тієї, що летить назустріч машини, так як стоїть нерухомо. Що зменшує силу удару вдвічі.

У момент зіткнення водій повинен впертися ногами в підлогу, а руками в бублик керма, голову притиснути до рук і, напружуючи всі м'язи, перечекати удар. При перспективі сильного удару, навпаки, потрібно спробувати піти з під удару бублика, здатної зламати грудину і ребра. Для чого швидко зрушити вправо. А ще краще завалитися боком на пасажирське сидіння і впертися руками і ногами в передню панель.

Після зупинки машини слід швидко оцінити обстановку, переконатися, що відсутня загроза пожежі, для чого принюхатися, чи не пахне бензином, димом, допомогти вибратися з автомобіля пасажирам. Якщо дверцята не відкриваються, треба спробувати опустити скла або будь-яким підручним предметом, гайковим ключем, монтуванням, важелем перемикача швидкості і пр. вибити скло і зачистити оскільки, виступаючі з ущільнювача рами. Лобове скло неважко видавити ногами, упершись спиною в сидіння і вдаривши каблуками в його нижній кут.

При викиді потерпілого аварію автомобіля за узбіччя слід переконатися в неможливості подальшого перевороту або сповзання автомобіля вниз по схилу. Якщо автомобіль знаходиться в нестійкому положенні, і немає загрози його займання, водієві та пасажирам краще залишатися нерухомими, чекаючи допомоги.

А якщо вибиратися, то дуже обережно, по одному, намагаючись не порушувати центрування машини і обов'язково через вікна, звернені на вершину схилу. Якщо вибиратися вниз по схилу, то можна попасти під прийшов в рух кузов. Кожен, вибрався з салону, повинен утримувати автомобіль до моменту, поки його не покине остання людина.

! Людей, затиснутих в уламках машини, не слід витягати, застосовуючи силу. Винятки становлять лише випадки, загрозливі пожежею або падінням автотранспорту з обриву.

Якщо потерпілого не вдається витягти відразу, треба оглянути і обмацати простір навколо нього, видалити затиснувши його уламки. При проникаючих пораненнях або підозрі на перелом хребта постраждалого краще не чіпати, оскільки будь-яке незручне рух може посилити його положення або навіть призвести до летального результату.

Надавати першу медичну допомогу слід на місці, намагаючись не змінювати положення потерпілого до приїзду професійних медиків і рятувальників, які мають всім необхідним обладнанням, а головне, досвідом роботи в подібних умовах.