ПЛАН соціально - економічного розвитку Дорошівської сільської територіальної громади на 2021-2023 роки
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення VІІ позачергова сесія
8 скликання
Дорошівської сільської ради
30.04.2021 року № 6
ПЛАН
соціально - економічного розвитку
Дорошівської сільської територіальної громади
на 2021-2023 роки
ЗМІСТ
Вступ
1. Аналітична частина
-
- Географічне розташування Дорошівської ТГ, опис суміжних територій.
- Історична довідка
- Демографічна ситуація
- Ринок праці
- Стан розвитку інфраструктури громади
- Транспортна інфраструктура
- Екологічна інфраструктура. Земельні та природні ресурси.
- Житлово-комунальна та енергетична інфраструктура
- Виробнича інфраструктура
- Соціальна інфраструктура
- Економічний та фінансовий стан
- Місцевий потенціал
- SWOT-аналіз потенціалу розвитку Дорошівської ТГ
- Порівняльні переваги, виклики і ризики Дорошівської ТГ
- Цілі та пріоритети розвитку на 2021-2023 роки.
- Основні завдання та механізми реалізації Плану.
- Шляхи розв’язання головних задач розвитку економіки, соціальної сфери та досягнення поставлених цілей і завдань.
- Механізм моніторингу та оцінка результативності реалізації Плану соціально-економічного розвитку громади.
Додаток 1 «Перелік проектів та програм розвитку місцевого самоврядування та першочергових завдань в 2021-2023 роках»
Додаток 2 «Основні показники соціально – економічного та культурного розвитку Дорошівської сільської територіальної громади Вознесенського району».
Додаток 3 «Перелік показників соціально-економічного розвитку Дорошівської об'єднаної територіальної громади».
ВСТУП
План соціально-економічного розвитку громади – унікальний конкурентний шлях, який веде до досягнення цілей у чітко визначених часових рамках за конкретними ресурсними параметрами.
Головною метою Плану є створення умов для економічного зростання та удосконалення механізмів управління розвитком громади на засадах ефективності, відкритості та прозорості, посилення інвестиційної та інноваційної активності, забезпечення належного функціонування транспортної та комунальної інфраструктури, дотримання високих екологічних стандартів та внаслідок цього підвищення конкурентоспроможності громади, доступності широкого спектру соціальних послуг та зростання добробуту населення.
План соціально-економічного розвитку громади - вироблення та втілення єдиної політики розвитку Дорошівської сільської територіальної громади на період 2021-2023 рр. у контексті єдиної політики розвитку Миколаївської області та України.Даний шлях вимагатиме реалізації пріоритетів у соціальній та економічній сферах із запровадженням чіткої взаємодії територіальної влади, бізнесу та громадськості.
Дорошівська сільська територіальна громада утворена відповідно до Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», Закон України №1009-ІХ від 07.12.2020 р. «Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій», рішення сесії Дорошівської сільської ради № 3від 17 листопада 2016 року, рішення сесії Дорошівської сільської ради№3 від 16.05.2019 року.
Дорошівська сільська територіальна громада включає в себе 8 сіл: Дорошівка, Білоусівка, Щербані, Троїцьке, Новоукраїнка, Шевченко, Щербанівське, Трудове.
Адміністративний центр громади – село Дорошівка Вознесенського району Миколаївської області.
На етапі створення громада зустрілася з багатьма викликами, серед яких:
• Відсутність загальноприйнятих пріоритетів щодо забезпечення надання базових послуг мешканцям ТГ. Кожен населений пункт, який увійшов до складу ТГ, до об‘єднання мав власні пріоритети розвитку та власну систему щодо управління ресурсами. Після об‘єднання ці пріоритети мають бути переглянуті, а до них вироблені підходи з управління «об‘єднаними» ресурсами.
• Потреба ефективного управління новими земельними, бюджетними ресурсами, які стали доступними для ТГ і можуть бути використані для розвитку.
• Збільшення кількості зацікавлених сторін, з якими потрібно узгоджувати прийняття рішень у межах ТГ.
У більш широкому контексті Дорошівська ТГ повинна ефективно відповідати зовнішнім викликам. Таким, як глобалізація та пов‘язаний з цим ріст безробіття, посилення міжнародної конкуренції за інвестиції і ресурси та, насамперед, конкуренцію за людський капітал.
Відповіддю на виклики може стати перспективне (середньо- та довгострокове) планування для забезпечення сталого соціально-економічного та культурного розвитку територіальної громади.
Законодавчим підґрунтям розроблення Плану розвитку є:
- Конституція України;
- Закон України “Про засади державної регіональної політики”;
- Закон України “Про стимулювання розвитку регіонів”;
- Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні";
- Закон України "Про транскордонне співробітництво";
- Закон України "Про регулювання містобудівної діяльності";
- Закон України "Про державні цільові програми";
- Закон України "Про державне прогнозуваннята розроблення програм економічного і соціального розвитку України";
- Закон України "Про Генеральну схему планування території України";
- Інші закони України, акти Президента України, Кабінету Міністрів України, а також міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України;
- Державна Cтратегія регіонального розвитку на 2021—2027 роки;
- Стратегія розвитку Миколаївської області на період до 2027 року;
Прогнозні розрахунки та заходи Плану розроблені на основі аналізу поточної соціально-економічної ситуації у господарському комплексі ТГ.
План підготовлений на основі аналізу розвитку населених пунктів, щовходять до складу територіальної громади за попередній період та визначає цілі,пріоритети соціально-економічного розвитку та прогнозні показники на 2021-2023 роки, а також заходи, спрямовані на забезпечення необхідних умов для планомірного і послідовного наближення рівня життя мешканців громади до європейських стандартів за рахунок збалансованого використання внутрішнього і зовнішнього потенціалу та збереження унікальних духовних і культурних традицій.
Відповідно до оцінки тенденцій економічного і соціального розвитку ТГ та наявних проблем, у Плані визначено цілі та завдання соціальної та економічної політики та передбачено комплекс взаємопов’язаних заходів із зазначенням джерел їх фінансування.
План є основою для формування та раціонального використання фінансових ресурсів відповідно до визначених цілей і завдань соціально-економічного розвитку Дорошівської ТГ.
Відповідальні за виконання заходів Плану – виконавчий комітет Дорошівської сільської ради, постійні комісії, відділи сільської ради в межах компетенції та повноважень.
За кожним напрямом сформульовані проблемні питання, ризики та критерії ефективності. Прогнозні, кількісні та якісні критерії ефективності будуть досягнуті лише при виконанні намічених завдань та заходів.
Реалізацію заходів Плану буде забезпечено за наявності фінансування з державного, обласного та місцевого бюджетів, коштів підприємств, міжнародних фінансових організацій та інвесторів, спонсорської допомоги та інших джерел, не заборонених законодавством України.
У процесі виконання План може уточнюватися. Зміни і доповнення до Плану затверджуватимуться рішеннями сесій сільської ради.
- Аналітична частина.
- Географічне розташування, опис суміжних територій
Дорошівська сільська територіальна громада включає в себе 8 сіл: Дорошівка, Білоусівка, Щербані, Троїцьке, Новоукраїнка, Шевченко, Щербанівське, Трудове.
Адміністративний центр громади – село Дорошівка Вознесенського району Миколаївської області.
Дорошівська сільська територіальна громада в більшій своїй частині розташована на лівому березі річки Південий Буг, поверхня території хвиляста, порізана балками та ярами.Дорошівська сільська рада (ТГ) займає площу – 358,5 кв. км. В геоморфологічному відношенні територія Дорошівської сільської ради знаходиться в основному в межах Причорноморської низовини. Рельєф – пагорби, розчленовані ярами. Покрив головним чином складається зі звичайних чорноземів (33%) та чорноземів мало гумусних (17%).
Товщина профілю звичайних чорноземів складає 46 см, вміст гумусу в орному шарі – від 2,3 до 4,0 %. Родючість орних земель господарства характеризується в основному 22 балами. Спостерігаються виходи вапняків та піску.
Згідно з агрокліматичним районуванням області Дорошівська сільська рада входить до північного агрокліматичного району, для якого характерні: тривале, жарке, середньо-дощове літо; коротка тепла осінь, середня малосніжна зима; середня тепла весна. Пересічна температура повітря січня – 4,5 ◦С морозу, липня - 22 ◦С тепла. Абсолютний максимум +39◦С, абсолютний мінімум – 26 ◦С. Середньорічна температура повітря +8,2◦С, середньо - річна кількість опадів – 450 мм. Тривалість безморозного періоду 180 днів.
Дорошівська сільська рада входить до складу Вознесенського району Миколаївської області.
Адміністративний центр громади – село Дорошівка, розташоване на відстані 14 км на південь від районного центру м. Вознесенськ, на відстані 70 км на північ від обласного центру м. Миколаїв.
Територія Дорошівської сільської ради є нерозривною, її межі визначаються по зовнішніх межах юрисдикції рад територіальних громад, що об’єдналися (сіл ).
Дорошівська сільська рада межує з територіями:
На заході – Прибужанівської сільської ради Вознесенського району Миколаївської області.
На півночі – Вознесенської міської ради Вознесенського району.
На сході – Бузької сільської ради Вознесенського району та сільських рад Новоодеського району.
На півдні – сільських рад Новоодеського району.
Через адміністративний центр села проходить автошля́х Н 24 — автомобільний шлях національного значення на території України.
Місцезнаходження Дорошівської сільської територіальної громади