A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Дорошівська громада
Миколаївська область, Вознесенський район

Проект рішення Про затвердження Положення про гендерну політику та призначення відповідальної особи за дотримання гендерної рівності в Дорошівській сільській раді

ПРОЕКТ                                                        

 

УКРАЇНА

ДОРОШІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА

ВОЗНЕСЕНСЬКОГО РАЙОНУ МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

                                                     

Р І Ш Е Н Н Я

 

від                2019 року                      №                                  XХХ сесія 7 скликання  

                                                                  

Про затвердження Положення

про гендерну політику та призначення

відповідальної особи за дотримання гендерної рівності

в Дорошівській сільській раді

 

 

Відповідно до п.20 ч.4 ст.42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», законів України  «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків», «Про запобігання та протидію домашньому насильству», з метою реалізації гендерної політики в Дорошівській ОТГ, сільська рада

 

ВИРІШИЛА:

 

1. Призначити начальника відділу організаційно-кадрової роботи та правового забезпечення Грищенко Тамару Василівну відповідальну за дотриманням ґендерної рівності в Дорошівській сільській раді ОТГ.

2. Затвердити Положення про гендерну політику в Дорошівській сільській раді.

3. Контроль за виконанням цього рішення залишаю за собою.

 

 

Сільський голова                                                                                О. Ігнатов

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 

до рішення сесії Дорошівської сільської ради

від _____________ № __

 

ПОЛОЖЕННЯ

ПРО ҐЕНДЕРНУ ПОЛІТИКУ

      в  Дорошівській сільській раді

1.  ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

                1.1. Положення про ґендерну політику (надалі – Положення) розроблене на підставі відповідних положень законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків», «Про запобігання та протидію домашньому насильству», Концепції Державної соціальної програми забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на період до 2021 року, для використання депутатами, членами виконавчих органів Дорошівської сільської  ради та посадовими особами місцевого самоврядування.

 

1.2. Основною метою Положення є впровадження принципів ґендерної рівності у діяльність органів місцевого самоврядування, інтеграції гендерних питань та ґендерної культури на рівні громади.

 

              1. 3. Визначення термінів, які вживаються у даному Положенні:

 

Ґендер  –  соціально-рольовий статус жінки чи чоловіка в освіті, професійній діяльності, доступ до влади, сімейні ролі та інші, особливості соціальної поведінки, стилю життя та способу мислення.

 

Ґендерна політика –  це діяльність державних інституцій, спрямована на здійснення (безпосередньо або опосередковано) та гарантування рівних прав, свобод і можливостей для жінок і чоловіків, утвердження ґендерної демократії та формування ґендерної культури в суспільстві.

Ґендерна рівність –   рівний правовий статус жінок і чоловіків та рівні можливості для його реалізації, що дозволяє особам обох статей брати рівну участь у всіх сферах життєдіяльності суспільства.

Дискримінація за ознакою статі –  дії чи бездіяльність, що виражають  будь-яке  розрізнення,  виняток або привілеї за ознакою статі,  якщо  вони  спрямовані  на  обмеження  або  унеможливлюють визнання,  користування  чи  здійснення на рівних підставах прав і свобод людини для жінок і чоловіків;

 

Ґендерний розрив – розрив у будь-якій області  між жінками та чоловіками  з точки зору їх участі та  можливостей, тобто доступ  до ресурсів, прав,  винагород або вигодам.

Ґендерний аналіз –виявлення всіх відмінностей між жінками та чоловіками; дослідження причин та наслідків цих розбіжностей для належного реагування на них шляхом політичних втручань.

Ґендерне бюджетування – застосування комплексного ґендерного підходу у бюджетному процесі на державному й місцевому рівнях, що включає розподіл бюджетних коштів за ґендерним принципом, а також призводить до посилення прозорості та підконтрольності.

Ґендерна культура – це система уявлень, цінностей, знань, норм, інтересів та потреб, які формують соціокультурні аспекти статі, встановлюють відповідні статуси жінок і чоловіків, визначають їхні ролі, взаємовідносини й моделі поведінки у різних сферах життя. Зміст ґендерної культури як соціального явища суспільного життя розкривається у забезпеченні умов для всебічного розвитку особистості, гармонійної соціалізації, самореалізації, гуманізації людини й суспільства.

2. ОСНОВНІ  ПРИНЦИПИ і НАПРЯМКИ

2.1. Положення декларує основні напрямки і принципи діяльності, яка має  бути спрямована на забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків, запобігання усім формам дискримінації, неупередженого ставлення до всіх мешканок/мешканців громади.

2.2. Дане Положення  створене для забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у наступних напрямках:

  • кадрової політики – при формуванні кадрового резерву;  реалізації жінками можливостей кар’єрного зростання; реалізації як жінками так і чоловіками права на відпустку для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку;
  • паритетної участі жінок і чоловіків у прийнятті управлінських, економічних, соціальних та рішень;
  • забезпечення жінкам і чоловікам можливості суміщати трудову діяльність із сімейними обов’язками.

 

2.3. Документи, плани, програми, правила та процедури розроблюються та виконуються у суворій відповідності із чинним законодавством України, а також є принципом надання рівних можливостей і неприпустимості дискримінації за якою-небудь з ознак.

 

 

3. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ

3.1. Забезпечити організацію роботи стосовно реалізації державної політики  щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків.

3.2. Органам місцевого самоврядування вжити заходи задля забезпечення того, щоб ґендерно-орієнтовані потреби були враховані на кожному кроці розробки політик. Контролювати виконання місцевої програми з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків. Відстежувати кошти, виділених із місцевого бюджету і витрачених на досягнення ґендерної рівності та розширення можливостей жінок, і оприлюднювати інформацію з цього питання.  

 3.3. Сприяти створенню умов  для поєднання жінками  та чоловіками професійних і сімейних обов’язків.

 3.4. Забезпечити проведення  просвітницької діяльності з питань ґендерної рівності та ліквідації всіх форм дискримінації за ознакою статі.

 3.5. Забезпечити координацію зусиль структурних підрозділів виконкому сільської/селищної ради, громадських організацій та благодійних фондів з метою забезпечення реалізації державної політики стосовно сім'ї, дітей та гендерної рівності в громаді,  протидії торгівлі людьми, попередження насильства в сім’ї.

3.6. Забезпечити  вжиття заходів, спрямованих на формування ґендерної культури мешканок/мешканців громади.

3.7. Забезпечити розгляд та аналіз звернень громадян з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, дискримінації за ознакою статі, вивчення причин, що їх зумовлюють.

3.8. Здійснювати аналіз та моніторинг надання ґендерно-чутливих послуг на території ОТГ.

3.9. Забезпечити включення ґендерного компоненту до місцевих цільових та бюджетних програм.

3.10. Забезпечити підвищення знань з ґендерної проблематики представників органів місцевого самоврядування

3.11. Забезпечити збір ґендерно-сегрегованих  статистичних даних у всіх сферах життєдіяльності громади. Спиратися на ґендерно-сегреговані дані та результати ґендерного аналізу при прийнятті управлінських рішень

3.12. Сприяти  реалізації ґендерних бюджетних ініціатив на території ОТГ.

3.13. Забезпечити застосування ґендерно-орієнтованого бюджетування.

3.14. Створити умови для інтеграції ґендерного компоненту в діяльність ОТГ.

 

3.15. Сприяти проведенню спеціальних заходів для забезпечення ґендерної рівності у всіх сферах життєдіяльності громади.

4. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

4.1. Контроль за реалізацією Положення здійснює відповідальна особа за дотриманням ґендерної рівності.

4.2. Відповідальність за проведення моніторингу та розробку проекту змін Положення несе відповідальна особа за дотриманням ґендерної рівності.

4.3. Положення  необхідно довести до відома депутатам, членам виконавчих органів  сільської  ради та посадовими особами для обов’язкового використання в роботі.

 

 

 

Секретар сільської ради                                                                        Л. Пасюк

 

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь