Дорошівська сільська територіальна громада
Вознесенський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

РОЗ’ЯСНЕННЯ ДЛЯ НАСЕЛЕННЯ ЩОДО ОКРЕМИХ ПИТАНЬ ПОСТАЧАННЯ ЕНЕРГОНОСІЇВ

Дата: 05.02.2021 08:33
Кількість переглядів: 1209

РОЗ’ЯСНЕННЯ ДЛЯ НАСЕЛЕННЯ ЩОДО ОКРЕМИХ ПИТАНЬ ПОСТАЧАННЯ ЕНЕРГОНОСІЇВ

 

1. Постачання природного газу.

 

1) Законодавчо-нормативне обґрунтування

 

              З 1 жовтня 2015 року введено в дію Закон України «Про ринок природного газу» (далі – Закон), відповідно до якого з 1 жовтня 2015 року Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, втратила повноваження щодо забезпечення проведення цінової політики на ринку природного газу (в частині встановлення цін на природний газ для споживачів України).

            Закон передбачає, з одного боку, державне регулювання монопольних ринків (транспортування, розподіл, зберігання природного газу), з іншого − розвиток вільної добросовісної конкуренції на товарному ринку природного газу. Тобто, на оптовому і роздрібному ринках природного газу має діяти принцип вільного ціноутворення (крім випадку, коли з метою забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу на суб'єктів ринку природного газу покладені спеціальні обов'язки в обсязі та на умовах, визначених Кабінетом Міністрів України), що передбачено частиною другою статті 12 Закону.

            Так, згідно з положеннями частини другої статті 12 Закону постачання природного газу здійснюється за цінами, що вільно встановлюються між постачальником та споживачем, крім випадків, передбачених цим Законом.

            Згідно з абзацом першим частини першої статті 11 Закону з метою забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу на суб’єктів ринку природного газу у виключних випадках та на визначений строк можуть покладатися спеціальні обов’язки в обсязі та на умовах, визначених Кабінетом Міністрів України.

 

З 1 листопада 2018 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 19.10.2018 № 867 «Про затвердження Положення про покладення спеціальних обов’язків на суб’єктів ринку природного газу" для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу», якою затверджено Положення про покладення спеціальних обов'язків на суб'єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу (далі  – Положення).

Положенням (із змінами) покладались спеціальні обов'язки, зокрема, до 1 серпня 2020 року на постачальників природного газу, які придбали природний газ у НАК «Нафтогаз України» відповідно до цього Положення, - постачати такий природний газ побутовим споживачам, релігійним організаціям (крім обсягів, що використовуються для провадження їх виробничо-комерційної діяльності) та державному підприємству України «Міжнародний дитячий центр «Артек» і звітувати про його використання на умовах та у порядку, що визначені цим Положенням.

При цьому, до 1 серпня 2020 року роздрібна ціна на природний газ, за якою постачальники природного газу, на яких було покладено спеціальні обов’язки, здійснювали постачання природного газу вищезазначеним споживачам, у тому числі побутовим споживачам, визначалась відповідно до Положення (із змінами).

            З 1 серпня 2020 року в Україні почав діяти повноцінний ринок природного газу для населення. Українці отримали можливість самостійно обирати постачальника, у тому числі й за ціновим критерієм. А постачальники – стимул розширювати клієнтську базу, «переманюючи» клієнтів кращими умовами та нижчою ціною.

Змінити постачальника можна в найкоротший термін. Але зробити це може виключно сам споживач.

 

ОСНОВНІ НОВАЦІЇ У ПОРЯДКУ ЗМІНИ ПОСТАЧАЛЬНИКА

НКРЕКП внесла зміни до Правил постачання природного газу, затверджених постановою від 30.09.2015 № 2496, суттєво спростивши процедуру зміни постачальника:

Споживач, який має намір змінити постачальника газу, лише подає заяву новому постачальнику.

Споживач не контактує з діючим постачальником та не зобов’язаний отримувати довідку про відсутність заборгованості.

Заяву та усі документи на зміну постачальника споживач має право подати в електронному вигляді.

Договір про постачання газу із старим постачальником газу розривається автоматично з моменту укладання договору із новим постачальником.

Старий постачальник через 6 тижнів виставляє остаточний рахунок, який споживач зобов’язаний сплатити протягом 10 днів.

Новий постачальник має право відмовити споживачеві у підписанні договору за наявності боргів перед старим постачальником.

Водночас наявність боргів більше не є завадою для процедури зміни постачальника. Якщо клієнт визнає борги, їх потрібно буде сплатити чи реструктурувати. Але якщо людина не погоджується з нарахуваннями за спожитий газ, наприклад, через застосування так званих «теплових» коефіцієнтів, то боргове питання можна і потрібно вирішувати в судовому порядку.

При цьому подібні суперечки та судові процеси не мають стати на заваді зміні постачальника. Споживач у праві обрати собі нову компанію-постачальника палива.

 

ЯК ДІЯТИМЕ НОВИЙ ПОСТАЧАЛЬНИК?

Початком процедури зміни постачальника є отримання новим постачальником заяви-приєднання до договору постачання природного газу від потенційного клієнта.

Уся процедура зміни постачальника має бути завершена в термін не більше 3 тижнів з дня отримання такої заяви.

Новий постачальник, отримавши заяву-приєднання, не пізніше ніж на третій робочий день з дня отримання заяви, направляє повідомлення про намір побутового споживача змінити постачальника природного газу на інформаційну платформу оператора газотранспортної системи.

При цьому, діючий постачальник на інформаційній платформі оператора газотранспортної системи автоматично отримує повідомлення про намір його споживача укласти договір постачання природного газу з іншим постачальником.

 

Новий постачальник розглядає подані документи та приймає рішення про укладення або відмову в укладенні договору постачання природного газу. Зазвичай, постачальник зв'язується з клієнтом протягом 2-3-х днів. Уся процедура на практиці триває близько 10-и днів. Максимально передбачений для надання відповіді термін - 20 днів з моменту отримання від споживача заяви-приєднання.

У разі згоди постачальника укласти договір із споживачем, він вносить інформацію про нового споживача у свій Реєстр споживачів та з наступного дня здійснює постачання газу новому споживачеві.

Початок постачання природного газу новим постачальником відбувається не пізніше 21-го дня з дня реєстрації заяви-приєднання споживача.

Після завершення процедури зміни постачальника новий постачальник протягом 3 робочих днів письмово повідомляє побутового споживача про дату, з якої здійснюється постачання природного газу.

 

ЯК РОЗРАХУВАТИСЯ ІЗ ПОПЕРЕДНІМ ПОСТАЧАЛЬНИКОМ?

Після отримання на інформаційній платформі оператора газотранспортної системи повідомлення про намір споживача укласти договір постачання природного газу з іншим постачальником, діючий постачальник не має права припинити або обмежити постачання природного газу на об'єкт цього споживача.

З метою забезпечення безперебійного постачання природного газу, діючий постачальник здійснює постачання природного газу споживачу до дня початку постачання природного газу новим постачальником.

Дія договору постачання природного газу із діючим постачальником автоматично припиняється на наступний день після реєстрації споживача в Реєстрі нового постачальника.

Попередній постачальник не пізніше ніж через шість тижнів після розірвання договору зобов’язаний виставити такому споживачеві остаточний рахунок з урахуванням усієї непогашеної суми заборгованості.

Побутовий споживач зобов’язаний здійснити оплату такого рахунку не пізніше десяти робочих днів з дня виставлення такого рахунку або вжити заходів з реструктуризації заборгованості.

 

2) ІНФОРМАЦІЯ ПРО ЗМІНУ ПОСТАЧАЛЬНИКА З ІНФОРМАЦІЙНОГО РЕСУРСУ "ГАЗПРАВДА";

 

 Для зміни постачальника природного газу необхідно лише дізнатися усі пропозиції постачальників газу. Згідно з законом, цю інформацію оприлюднюють у суворі терміни – фактично за 5 днів до початку місяця постачання.

Щоб дізнатися про тарифи на місяць, можна скористуватися даними інформаційного ресурсу "Газправда".  (https://gazpravda.com.ua/cini-gaz), інформаційного ресурсу  «Газотека» (https://gasoteka.ua-energy.org/).

Перевірити, чи компанія має право (ліцензію) на постачання газу можна на сайті Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг (https://www.nerc.gov.ua/).

На інформаційному ресурсі  «Газотека» представлені зокрема, 64 компанії, які пропонують конкурентні ціни на природний газ. З них 27 компаній надають послуги з постачання газу в межах окремих областей України, в 6 компаніях з тих, що надають послуги з постачання газу на території всієї країни – ціна більше 9,92 грн/куб.м. (ціна вища, ніж пропонує  ТОВ «Миколаївгаз збут»). При цьому в 31 компанії, які постачають газ та мають можливість працювати в інших областях, окрім своїх, ціна газу нижче, ніж в Миколаївській області.

Для зміни  постачальника споживачу достатньо лише подати заявку та мінімальний пакет документів новій компанії. Можна навіть онлайн.

Далі всіма бюрократичними питаннями опікуватиметься саме новий постачальник. На все про все має йти не більше трьох тижнів. Тож за потреби змінити проблемного постачальника буде нескладно. І домогосподарства вільно обиратимуть найкращий для себе варіант.

Новий постачальник газу зацікавлений залучити нового клієнта. Людям більше не потрібно йти до діючого постачальника, розривати з ним договір та отримувати довідку про відсутність заборгованості.

Перехід відбудеться автоматично. Під час переходу людині не відключатимуть газ. Змінити постачальника газу можуть мешканці як приватних, так і багатоквартирних будинків.

Алгоритм дій споживача, який має намір змінити постачальника, доволі простий:

  1. Обрати нового постачальника газу.

            Перевірити, чи компанія має право (ліцензію) на постачання газу можна на сайті Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг (https://www.nerc.gov.ua/).

2. Подати заяву-приєднання встановленого зразка до нового постачальника. 

Це можна зробити безпосередньо на сайті нового постачальника або надіслати йому скановану/сфотографовану заяву на електронну пошту.

Разом із заявою-приєднанням споживач пред'являє постачальнику такі документи:

документи, якими визначено право власності чи користування на об'єкт (приміщення);

документ, що посвідчує особу споживача, а також реєстраційний номер облікової картки платника податків;

інші документи, які може вимагати постачальник (перелік яких має бути визначений на сайті такого постачальника).

3. Очікувати повідомлення від нового постачальника про дату, з якої здійснюватиметься постачання природного газу.

Постачальник розглядає заяву до 20 днів.

4. Отримати остаточний рахунок від попереднього постачальника протягом 6-ти тижнів.

Розрахуватись із попереднім постачальником протягом 10-и днів з моменту отримання рахунку, або реструктуризувати заборгованість. Якщо ж ви не погоджуєтеся із виставленим рахунком, звертайтеся до суду.

 

3) ПОРЯДОК ДІЙ ДЛЯ ЗМІНИ ПОСТАЧАЛЬНИКА ГАЗУ З ВИКОРИСТАННЯМ СЕРВІСУ ГАЗОТЕКА

 

            Обрати нового постачальника газу можливо, скориставшись сервісом Газотека (https://gasoteka.ua-energy.org):

           

1) на головній сторінці необхідно вказати поточний тариф обравши газопостачальну компанію із запропонованого переліку. Якщо компанія відсутня необхідно обрати «Я НЕ ЗНАЮ». Далі необхідно вказати об’єм річного споживання газу, після чого натиснути «ЗНАЙТИ»;

 

2) на наступній сторінці з’явиться перелік постачальників газу з коротким описом щодо діючого тарифу на газ та умов оплати;

 

3) після обрання найбільш привабливої комерційної пропозиції газопоcтачальної компанії необхідно натиснути «ПОДАТИ ЗАЯВКУ ОНЛАЙН». Далі споживачу буде запропоновано заповнити заявку, в яку необхідно буде внести його особові дані. Сформовану заявку необхідно буде підписати або електронним підписом (у разі наявності), або підписати власноруч («живим» підписом) роздрукувавши її;

 

4)  після того як заявку підписано до неї необхідно додати наступні відскановані документи: паспорт, індивідуальний податковий номер, документ про право власності, остання платіжка за розподіл газу та/або постачання газу (вимоги до надання до пакету документів платіжок у всіх постачальників різні, але їх надання прискорить процес переходу до нового постачальника). Далі повністю сформований пакет документів необхідно надіслати в електронній формі (відскановані копії) на електронну адресу газопостачальної компанії, що там зазначена. Заяву також може подати й довірена особа власника приміщення, проте вона мусить мати оформлену належним чином довіреність;

 

5) Очікувати повідомлення від нового постачальника про дату, з якої здійснюватиметься постачання природного газу;

            Нова компанія має для цього термін до 20 днів, однак конкуренція вже змушує компанії реагувати швидше. Після завершення процедури зміни постачальника новий постачальник протягом трьох робочих днів письмово повідомляє побутового споживача про дату, з якої здійснюється постачання природного газу.

 

6)  Отримати остаточний рахунок від попереднього постачальника протягом шести тижнів та розрахуватись із попереднім постачальником упродовж десяти днів з моменту отримання рахунку, або реструктуризувати заборгованість. Якщо ж ви не погоджуєтеся із таким рахунком, тоді слід звернутися до суду.

 

Додатково.

Відсутність індивідуального газового лічильника не є перешкодою для зміни постачальника.

          Пакет документів на зміну постачальника газу можливо надіслати також і в паперовій           формі. Для цього необхідно буде знайти поштову адресу обраної споживачем         газопостачальної компанії на її офіційному сайті.

 

7) В разі зміни постачальника газу особа, яка має пільги чи субсидії в обов’язковому порядку повинна повідомити органи соціального захисту населення. 

 

 

4) ПОРЯДОК ДІЙ ДЛЯ ЗМІНИ ПОСТАЧАЛЬНИКА ГАЗУ З ВИКОРИСТАННЯМ САЙТУ PRIVAT24.UA

(питання-відповіді)

АТ КБ «Приватбанк» є партнером ТОВ ГК «Нафтогаз України»

           

1. Увійдіть у Приват24 (web) у розділ «Послуги» –> «Мої постачальники».

2. Заповніть заявку на приєднання та підпишіть її електронним цифровим підписом.

3. Чекайте на інформацію про приєднання в «Архіві заявок».

 

Що таке EIC-код?

EIC-код – це персональний газовий номер об’єкта газопостачання (точки обліку об’єкта газопостачання).

EIC-код містить 16 символів (літери та цифри). Наприклад, 56XM19A205987456.

Де знайти EIC-код?

В особистому кабінеті оператора ГРМ (облгазу) – розділ про особисті дані.

У договорі з постачання газу, якщо він у вас зберігається в паперовому вигляді (невід’ємною частиною договору є заява-приєднання, там має бути код);

У рахунку за розподіл газу (шукайте той, що був до червня 2020 року, бо після цієї дати не всі облгази зазначають ці дані).

Чи можуть користуватися тарифами компанії «Нафтогаз» ті, хто має пільги та субсидії?

Тарифи доступні для одержувачів пільг і субсидій.

            В разі зміни постачальника газу особа, яка має пільги чи субсидії в обов’язковому порядку повинна повідомити органи соціального захисту населення. 

 

Урядом прийнято постанову № 25 від 18 січня 2021 року, яка передбачає запровадження граничної ціни на газ для населення в 6,99 грн за кубометр із 1 лютого по 31 березня 2021 року на період дії карантину, але не довше ніж до 31 березня 2021 року.

 

2. Контроль якості природного газу

 

            Протягом доби в розподільних мережах України через нерівномірне використання споживачами природного газу відбувається значна зміна тиску. Як правило населення використовує в основному природний газ (для приготування їжі та підігрівання води) у ранкові та вечірні години. У цей час тиск у мережах знижується. Тому час закипання чайника о четвертій годині дня у порівнянні з четвертою годиною ночі може відрізнятись. Надлишковий тиск у трубопроводі знижується при збільшенні витрати газу, у тому числі особливо перед газовикористовуючим обладнанням, яке приєднане до газопроводу у найбільш віддаленій від ГРП точці. Таке збільшення витрати зокрема відбувається зі зниженням температури навколишнього повітря в зимовий період, коли газ починає інтенсивно використовуватися для опалення. 

            Варто врахувати, що горіння газу на газовому пальнику з утворенням жовтих або червоних язиків полум’я може бути викликане недостатньою кількістю повітря, яке надходить для горіння газу:

- через забруднення інжектора пальника;

- через встановлення на плиті громіздких кухонних або побутових засобів (великих каструль, виварок тощо);

- у зв’язку з недостатньою циркуляцією свіжого повітря (кратність годинної циркуляції має перевищувати 3);

- через використання газової плити з соплами для природного газу для спалювання зрідженого (скрапленого) газу (пропан-бутанової суміші).

Крім того, забруднення природного газу твердими частками, через порушення режимів роботи фільтрів (при різкому збільшенні витрати газу у періоди різких похолодань), а також утворення краплинок конденсату води чи важких вуглеводнів (під час значних похолодань), можуть також призвести до згоряння природного газу з жовтими чи червоним язиками в полум’ї.

Зниження потужності газової плити може бути зумовлене:

- зниженням тиску природного газу менше номінального значення;

- подаванням до газової плити з номінальним тиском 200 мм вод. ст. з розподільної мережі газу з номінальним тиском 130 мм вод. ст.;

- забрудненням газового сопла пальника;

- використанням газової плити з соплами для зрідженого (скрапленого) газу (пропан-бутанової суміші) для спалювання природного газу.

Зниження ефективності роботи (ККД) газової плити може бути викликане:

- забрудненням газового сопла пальника або інжектора;

- невідповідністю тиску природного газу номінальному значенню;

- недостатньою циркуляцією свіжого повітря (кратність годинної циркуляції має перевищувати 3);

- недостатньою відстанню верхнього краю решітки столу газової плити (дна каструлі) від полум'я пальника;

- малою площею дна каструлі, яка контактує з полум'ям пальника.

При виявленні порушень роботи газовикористовуючих приладів, відповідно до Кодексу газорозподільних систем, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.09.15, №2494 (далі – Кодекс) споживачу газу необхідно письмовою заявою звернутись до відповідного газорозподільного підприємства стосовно контролю тиску та теплоти згоряння природного газу в розподільних мережах. Газорозподільне підприємство (як оператор газорозподільної мережі) протягом п'яти робочих днів з дня надходження такої заяви надає споживачу копії паспорта фізико-хімічних показників природного газу за останній календарний місяць, погодженого з Оператором газотранспортної системи. У разі надходження відповідної заяви Оператор газорозподільної мережі зобов'язаний направити свого представника для перевірки тиску газу та/або фізико-хімічних показників газу, що надходить споживачеві, за місцем виклику протягом двох робочих днів у містах і п'яти календарних днів у сільській місцевості в узгоджений із споживачем час. Якщо за результатами перевірки величини тиску та/або фізико-хімічних показників газу Оператором газорозподільної мережі буде підтверджено факт їх невідповідності вимогам Кодексу, Оператор газорозподільної мережі здійснює перерахунок об'ємів (обсягів) розподіленого/спожитого природного газу по об'єкту споживача відповідно до вимог Кодексу, а споживач отримує від Оператора газорозподільної мережі компенсацію, яка розраховується відповідно до глави 3 розділу 2 Кодексу. В іншому випадку споживач повинен компенсувати Оператору газорозподільної мережі витрати, понесені ним на перевірку якості та тиску газу.

Згідно глави ІІІ Кодексу газотранспортної системи, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.09.15, №2493, відповідальним за якість газу є:

1) у точках входу (крім точок входу на міждержавному з’єднанні) – оператори суміжних систем, газовидобувні підприємства, виробники біогазу та інших видів газу з альтернативних джерел, які подають природний газ до газотранспортної системи в точці входу. У точках входу на міждержавному з’єднанні відповідальним є замовник послуг транспортування;

2) у точках виходу – оператор газотранспортної системи.

Згідно пункту 13 вищезазначеної постанови, природний газ, що подається в газотранспортну систему, повинен відповідати таким вимогам:

вміст метану (C1), мол. %                               мінімум            90

вміст етану (C2), мол. %                                  максимум        7

вміст пропану (C3), мол. %                             максимум        3

вміст бутану (C4) , мол. %                               максимум        2

вміст пентану та інших більш

важких вуглеводнів (C5+), мол. %                   максимум        1

вміст азоту (N2), мол. %                                  максимум        5

вміст  вуглецю (CO2), мол. %                          максимум        2

вміст кисню (O2), мол. %                                 максимум        0,02

вища теплота згоряння (25°C/20°C)

                                               мінімум            36,20 МДж/м3 (10,06 кВт?год/м3)

                                               максимум        38,30 МДж/м3 (10,64 кВт?год/м3)

вища теплота згоряння (25°C/0°C)

                                               мінімум            38,85 МДж/м3 (10,80 кВт?год/м3)

                                               максимум        41,10 МДж/м3 (11,42 кВт?год/м3)

нижча теплота згоряння (25°C/20°C)

                                               мінімум            32,66 МДж/м3 (09,07 кВт?год/м3)

                                               максимум        34,54 МДж/м3 (09,59 кВт?год/м3)

температура точки роси за вологою °С

при абсолютному тиску газу 3,92 МПа           не перевищує мінус 8 (-8)

температура точки роси за вуглеводнями

при температурі газу не нижче 0°С                 не перевищує 0°С

вміст механічних домішок:                             відсутні

вміст сірководню, г/м3                                   максимум        0,006

вміст меркаптанової сірки, г/м3                              максимум        0,02

 

 

 

            Оператор газотранспортної системи в Миколаївській області – це Миколаївське лінійне виробниче управління магістральних газопроводів ТОВ «Оператор ГТС України».

            Згідно ГОСТ 5542-87. «Гази горючі природні для промислового та комунально-побутового призначення. Технічні умови», нижча теплота згоряння природного газу, що подається споживачам України, не повинна бути нижчою, ніж 7600 ккал/м3.

            На офіційному сайті компанії: https://tsoua.com/prozorist/yakist-gazu/

 

Зокрема, приклади:

Фото без опису

 

Відповідно до пункту 7 глави 3 розділу I Кодексу газорозподільних систем, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2494 (далі – Кодекс) якість природного газу, що надходить до ГРМ, та якість природного газу, що передається Оператором ГРМ у пунктах призначення, має відповідати вимогам цього Кодексу.

            Оператор ГРМ відповідає за якість природного газу з моменту його надходження в ГРМ до моменту його передачі в пунктах призначення.

            Положеннями пункту 3 глави 1 розділу VIII Кодексу передбачено, що визначення фізико-хімічних показників (далі – ФХП) природного газу, чисельні значення яких використовуються при розрахунку об'єму природного газу, який надійшов до газорозподільної системи, проводиться уповноваженими відповідно до законодавства хіміко-аналітичними лабораторіями (далі – хімлабораторії) газодобувних підприємств (далі – ГДП), виробників біогазу або інших видів газу з альтернативних джерел (далі – ВБГ) чи незалежними хімлабораторіями, для чого ГДП та ВБГ (суміжний Оператор ГРМ) з періодичністю та в точках відбору проб газу, узгоджених з Оператором ГРМ, здійснює відповідний відбір проб газу у порядку, встановленому ДСТУ ISO 10715:2009 «Природний газ. Настанови щодо відбирання проб», затвердженим наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 30.12.2009 № 485.

            Відповідно до пункту 1 глави 2 розділу VIII Кодексу ФХП природного газу, що розподіляється Оператором ГРМ з газорозподільної системи споживачам, повинні відповідати параметрам та вимогам як для ФХП природного газу, який подається до ГРМ, що визначені в главі 1 розділу VIII Кодексу.

            Згідно з положеннями пункту 5 глави 2 розділу VIII Кодексу за письмовим запитом споживача про надання підтвердних документів щодо ФХП природного газу, який розподіляється споживачу, Оператор ГРМ протягом п'яти робочих днів з дня надходження такого запиту надає споживачу копії паспорта ФХП природного газу, погодженого між Оператором ГРМ та Оператором ГТС (ГДП, ВБГ), за останній календарний місяць.             

            Перевірка величини тиску та/або якісних показників газу здійснюється Оператором ГРМ на підставі письмової заяви споживача. У разі надходження такої заяви Оператор ГРМ зобов'язується направити свого представника за місцем виклику протягом двох робочих днів у містах і п'яти календарних днів у сільській місцевості в узгоджений із споживачем час.

            Споживач має право за власний кошт ініціювати проведення аналізу ФХП природного газу.

            Необхідно зазначити, що організація незалежного дослідження якості природного газу доволі складне питання, яке крім фінансової складової, потребує і наявності відповідного обладнання (пробовідбірники).

            В Україні дослідженнями фізико-хімічних показників природного газу  займається ДП «Укрметртестстандарт» - вул. Метрологічна, 4,Україна, м.Київ 03143 (тел. (044) 526-52-29, 522-14-99).

            Вартість послуги аналізу природного газу на відповідність стандарту становить 14 тис.грн (без ПДВ) без виїзду на місце.

            Додатково для проведення аналізу необхідний пробовідбірник газу (під тиском). Дозволяється ДП «Укрметртестстандарт» відбір газу з використанням пробовідбірників: МКБ V2 – від 11,0 тис.грн або оренда пробовідбірника – від 1,0 тис.грн;

«Проба 2001Б» - від 6,0 тис.грн (під замовлення).

            На офіційних веб-сайтах газорозподільних підприємств щомісячно розміщується інформація щодо якості природного газу та фізико-хімічних показників природного газу. Показники якості природного газу підтверджені паспортами якості природного газу, які видаються хімічними лабораторіями газотранспортних та газовидобувних підприємств.

            Показники, які оприлюднюються на сайтах деяких газових господарств, ви можете переглядати за посиланнями:

https://104.ua/ua/gas/natural/id/jakist-prirodnogo-gazu-8250#sub8252

https://mk.dsoua.com/ua/for-clients/jakist-gazu

 3. Постачання електричної енергії.

 

            На виконання зобов’язань України щодо Третього енергетичного пакета ЄС, у квітні 2017 року прийнятий Закон України "Про ринок електричної енергії".

            Цей документ передбачає проведення підготовчого періоду, протягом якого здійснюється розробка і затвердження цілого ряду підзаконних актів, структурні перетворення в енергетиці, запроваджується складне програмне забезпечення, що дозволить координувати роботу енергоринку за допомогою єдиної інформаційної системи, де виробництво товару і його споживання мають здійснюватись одночасно.

            На цей час за новою моделлю ринку вже відбулось розділення функцій щодо постачання електричної енергії її розподілу.

            В Миколаївській області в результаті розділення колишнього обленерго на дві компанії (анбандлінг), створено АТ «Миколаївобленерго», яка виконує функції оператора розподілу електроенергії і відповідає за її якість і ТОВ «Миколаївська електропостачальна компанія», яке є постачальником універсальних послуг, зокрема, для побутових споживачів області.

            Враховуючи, що нова модель ринку електроенергії ще проходить етапи становлення, побутові споживачі згідно Правил роздрібного ринку електроенергії теоретично можуть вільно обрати незалежного постачальника, але це не доцільно, зважаючи на те, що всі регіональні електропостачальні компанії України, в т.ч. ТОВ «Миколаївська електропостачальна компанія», є постачальниками універсальних послуг, на які покладені спеціальні обов’язки, постачають електричну енергію населенню за регульованим тарифом (ціною), який встановлюється Кабінетом Міністрів України.

            Постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2020 № 1325 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 5 червня 2019 р. № 483» з 1 січня 2021 року встановлена фіксована ціна на електричну енергію в розмірі 1,68 грн за 1 кВт·год.

    За наявності обліку споживання електроенергії за періодами часу розрахунки населення проводяться за відповідними тарифами та такими тарифними коефіцієнтами (за вибором споживача):

1) за двозонними тарифами, диференційованими за періодами часу:

0,5 тарифу в години нічного мінімального навантаження енергосистеми (з 23-ї години до 7-ї години);

повний тариф у інші години доби;

2) за тризонними тарифами, диференційованими за періодами часу:

1,5 тарифу в години максимального навантаження енергосистеми (з 8-ї години до 11-ї години і з 20-ї години до 22-ї години);

повний тариф у напівпіковий період (з 7-ї години до 8-ї години, з 11-ї години до 20-ї години, з 22-ї години до 23-ї години);

0,4 тарифу в години нічного мінімального навантаження енергосистеми (з 23-ї години до 7-ї години).

Під час визначення вартості спожитої електроенергії за кожним рівнем тарифу застосовується питома вага обсягу електроенергії, що спожита у відповідній зоні доби протягом розрахункового періоду, до загального обсягу спожитої електроенергії в цьому періоді.”.

            На цей час Постановою Кабінету Міністрів України від 01 лютого 2021 р. № 64 «Питання надання компенсації деяким категоріям споживачів електричної енергії» врегульовано питання надання компенсації на оплату електричної енергії, спожиту у I кварталі  2021 р., у зв’язку з відміною окремих знижених тарифів деяким категоріям споживачів (крім тих, які отримують житлову субсидію), та затверджено Порядок
використання коштів для надання компенсації деяким категоріям споживачів електричної енергії, а саме:

 - населенню, яке проживає в житлових будинках (у тому числі в житлових будинках готельного типу, квартирах та гуртожитках), обладнаних в установленому порядку електроопалювальними установками (у тому числі в сільській місцевості), і станом на 31 грудня 2020 р. мало право на знижений тариф;

- населенню, яке проживає в багатоквартирних будинках, не газифікованих природним газом і в яких відсутні або не функціонують системи централізованого теплопостачання (у тому числі в сільській місцевості), і станом на 31 грудня 2020 р. мало право на знижений тариф;

- багатодітним, прийомним сім’ям та дитячим будинкам сімейного типу.

            Надання компенсації, зазначеної у пункті 1 цієї постанови, здійснюється за рахунок коштів державного бюджету.

           

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Створення нового проекту

Ви можете вказати варіанти відповідей для голосування, якщо це потрібно.

Додати файл
Додати файл
Додати файл
Додати файл
Увага! З метою недопущення маніпуляцій суспільною думкою редагування ТА ВИДАЛЕННЯ даного проекту після його збереження буде не можливим! Уважно ще раз перевірте текст на предмет помилок та змісту.

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, Email, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.

Погоджуюсь на передачу персональних даних