Дорошівська сільська територіальна громада
Вознесенський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Звіт проведення моніторингу надання соціальної послуги «Догляд вдома»

Дата: 28.11.2024 13:54
Кількість переглядів: 37

Фото без опису

Відповідно до Закону України «Про соціальні послуги», на виконання  Постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2020 року №449 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг», вимог наказу Міністерства соціальної політики України від 27.12.2013 № 904 «Про затвердження Методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг» та згідно розпорядження Дорошівського  сільського  голови від 13.06.2024 року           № 109-р «Про проведення моніторингу надання соціальної послуги «Догляд вдома»». Створено комісію з проведення моніторингу надання соціальної послуги «Догляд вдома», організовано і проведено моніторинг надання соціальної послуги «Догляд вдома» .

Соціальну послугу догляд вдома в громаді надають 6 інспекторів (соціальних робітників). За період 9 місяців 2024 року  соціальну послугу догляд вдома отримали 59 осіб. Проведено 12 спостережень за процесом надання соціальної послуги (довідки перевірок додаються)  та проведено анкетування з метою отримання відгуків щодо організації та надання соціальної послуги. В опитуванні взяли участь 49 отримувачів соціальної послуги догляд вдома. Згідно проведеного опитування, 100% опитаних підопічних задоволені  рівнем надання соціальних послуг, що відображається покращенням емоційного, психологічного, фізичного стану отримувачів соціальної послуги.

Під час проведення моніторингу надання соціальної послуги «Догляд вдома» було встановлено, що інспектори (соціальні робітники) надають соціальну послугу догляд вдома згідно часу прописаному в графіку роботи та заходів які зазначенні в індивідуальних планах, але деякі підопічні висловили прохання внести зміни до графіку роботи (всі побажання були відпрацьовані).

Працівниками Відділу соціального захисту населення та надання соціальних послуг здійснюється постійний контроль за роботою інспекторів  (соціальних робітників). Результати перевірок постійно аналізуються. За 9 місяців 2024 року проведено 12 перевірок інспекторів (соціальних робітників), щодо якості надання соціальних послуг. В кожному старостинському окрузі в приміщенні адміністративної будівлі розміщені інформаційні стенди на яких в інформаційних картках зазначена інформація про соціальні послуги які надаються в громаді також на офіційному сайті Дорошівської сільської ради.

В ході перевірки роботи інспекторів (соціальних робітників), проведення моніторингу надання соціальної послуги догляд вдома скарг на якість отримання послуги не було. Але деякі інспектори(соціальні робітники) невчасно відмічають зошити виконаних робіт, дані порушення прийняті до уваги інспекторами(соціальними робітниками) та виправленні. 

Основним завданням Відділу з питань соціального захисту населення та надання соціальних послуг  є постійна робота по виявленню осіб/сімей які опинилися у скрутних життєвих обставинах та надання їм різних видів послуг. З початку року виявлено  9 потенційних осіб які  мали потребу в отриманні соціальної послуги догляд вдома. Наразі 100% всі потребуючі отримують догляд та допомогу.

При проведенні моніторингу надання соціальної послуги застосовувалися наступні показники: адресність та індивідуальний підхід, результативність, своєчасність, доступність та відкритість, повага до гідності отримувача соціальної послуги, професійність.

Оцінка показників забезпечення якості соціальної послуги:

1) адресність та індивідуальний підхід (100% - статус «добре»)

Критерії оцінювання:

- наявність визначення індивідуальних потреб отримувача соціальних послуг (100%) – індивідуальні потреби у соціальних послугах визначаються складанням актам оцінки потреб сім'ї /особи. Всі особові справи отримувачів  соціальних послуг ведуться відповідно до Постанови КМУ від 01.06.2020 року №587, Статус – «добре»;

- наявність індивідуального плану надання соціальних послуг, що відповідає визначеним індивідуальним потребам отримувача (100%) – індивідуальні плани надання соціальних послуг, які ґрунтуються на визначенні індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги, складалися й узгоджувалися з кожним отримувачем соціальної послуги. Індивідуальний план складався за формою згідно з дод.3 Державного стандарту у двох примірниках.

Складені індивідуальні плани, що підписуються отримувачем та надавачем соціальних послуг відповідають  визначеним індивідуальним потребам. Один примірник індивідуального плану знаходиться в надавача послуги, другий – в особовій справі отримувача. Індивідуальний план переглядається відповідно до вимог Державного стандарту послуги догляду вдома, за потреби вносяться зміни. Вчасно  забезпечуються наявність другого примірника договору в отримувачів послуг та контроль над їх виконанням інспекторів(соціальних робітників).

З метою організації комплексного надання якісної  соціальної послуги «Догляд вдома» особам/сім’ям які опинилися в складних життєвих обставинах, Відділ соціального захисту населення та надання соціальних послуг отримав статус  – «добре»;

- забезпечення перегляду індивідуального плану надання соціальних послуг (100%) – індивідуальні плани переглядалися та коригувалися за потребою отримувачів та згідно строків, які встановлені Державним стандартом.. Статус – «добре».

2) результативність (100% - статус «добре»)

Критерії оцінювання:

- рівень задоволеності соціальною послугою (за оцінками отримувачів соціальної послуги) (100%). Статус – «добре»;

- покращення емоційного, психологічного, фізичного стану отримувачів соціальної послуги, позитивні зміни у стані отримувача у процесі їх надання порівняно з періодом, коли послуга не надавалась (100%). Статус – «добре»;

- проведення опитувань, збору відгуків, реагування на скарги отримувачів соціальних послуг та/або їх законних представників та проведення роботи щодо надання роз’яснень отримувачам соціальних послуг та/або їх законним представникам (100%) – в ході опитування отримувачів соціальної послуги та проведених перевірок були отриманні позитивні відгуки щодо роботи фахівців відділу. Постійно проводиться інформаційно-роз’яснювальна робота серед підопічних щодо якості соціального обслуговування. Статус – «добре»;

- розроблення та застосування системи заохочення інспекторів(соціальних робітників), роботу яких позитивно оцінюють отримувачі соціальної послуги (100%) – в Відділі розпорядженням голови було  преміювання  працівників. Статус – «добре»;

- проведення моніторингу надання соціальної послуги (100%) – регулярний збір інформації, систематичне спостереження за роботою ВСЗННСП та миттєве реагування на недоліки в робочому процесі  підвищують рівень якості надання соціальних послуг. Статус – «задовільно»;

3) своєчасність (100% - статус «добре»)

Критерії оцінювання:

- прийняття рішення щодо надання соціальної послуги, визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги, підготовка індивідуального плану надання соціальної послуги у встановлений строк (100%) – всі звернення громадян були розглянуті з дотриманням термінів у прийнятті рішень. Статус -  «добре»;

- підписаний у двосторонньому порядку договір на надання соціальної послуги (100%) – договір оформлюється у відповідності до вимог Державного стандарту. Статус – «добре»;

- строки та терміни надання соціальної послуги відповідають зазначеним у договорі (100%) – порушень строків та термінів надання соціальної послуги, зазначених у договорах, не виявлено. Статус – «добре».

4) доступність та відкритість (100% - статус «добре»)

Критерії оцінювання:

Розташування надавача соціальних послуг (знаходиться в приміщені сільської ради)  є вдалим, вона  знаходиться у центрі села зі зручним транспортним сполученням. При вході в сільську раду  міститься пандус, що є необхідним для осіб з обмеженими фізичними можливостями.  Статус – «добре»;

- наявність оформлених стендів з інформацією для отримувачів соціальної послуги про порядок надання, умови та зміст соціальної послуги (100%) – в приміщенні установи та старостинських округах громади наявні оформлені стенди з інформацією про порядок надання, умови та зміст соціальних послуг. Статус – «добре»;

- наявність буклетів та інших роздаткових матеріалів, газетних статей щодо надання соціальних послуг (100%) – інформація про зміст, умови, порядок надання соціальних послуг відображаються в картці соціальної послуги, на сайті  громади.  Статус – «добре».

5) повага до гідності отримувача соціальної послуги (100% - статус «добре»)

Критерії оцінювання:

- відгуки отримувачів соціальної послуги щодо ставлення до них надавачів соціальної послуги (100%) – в ході опитування не було виявлено негативних відгуків щодо некоректного, неввічливого ставлення зі сторони інспекторів(соціальних робітників) до підопічних. Статус – «добре»;

- повага до гідності отримувачів соціальної послуги та недопущення негуманних і дискримінаційних дій щодо них (100%) – під час опитування підопічних не було зафіксовано фактів негуманних чи дискримінаційних дій зі сторони інспекторів(соціальних робітників). Статус – «добре»;

- дотримання принципу конфіденційності при наданні соціальних послуг (100%) – у договорі про надання соціальних послуг передбачено пункт, згідно якого працівники відділу зобов’язуються бути ввічливими та коректними у спілкуванні з отримувачем при виконанні своїх посадових обов’язків, дотримуватися конфіденційності в роботі з інформацією, отриманою в процесі виконання службових обов’язків. Статус - «добре»;

- дотримання принципу конфіденційності (100%) – працівниками ВСЗННСП вжиті заходи щодо захисту персональних даних відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних», конфіденційної інформації щодо отримувачів послуги. Отримувачі соціальної послуги в обов’язковому порядку ознайомлені із заходами щодо дотримання принципу конфіденційності. Працівники інформують отримувачів соціальної послуги щодо нерозголошення отриманої конфіденційної інформації. Статус-«добре».

6) професійність (100% - статус «добре»)

Критерії оцінювання:

- штатний розпис сформовано відповідно до законодавства та з урахуванням спеціалізації суб’єкта, що надає  соціальну послугу (100%) – штатний розпис сформовано відповідно до законодавства з урахуванням спеціалізації. Статус – «добре».

- наявні затверджені посадові інструкції (100%) – посадові інструкції затверджено згідно чинного законодавства. Всі працівники володіють необхідними  знаннями й навичками, які  відповідають кваліфікаційним вимогам, визначеними Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 80. Статус – «добре»;

- наявність документів про освіту (державного зразка) працівників суб’єкта, що надає соціальну послугу (100%) – в особових справах працівників  сільської ради містяться документи про освіту (державного зразка). Статус – «добре»;

- наявність обладнання, твердого та м’якого інвентарю (100%) – працівники установи частково  забезпечені  (комп’ютерами, принтерами, папером, канцелярським приладдям тощо). Через недостатнє фінансування інспектори (соціальні робітники ) не забезпечені велосипедами. Статус – «добре».

Моніторинг надання соціальної послуги догляд вдома визначалася із застосуванням шкали оцінки якісних та кількісних показників якості надання соціальних послуг (узагальнювалися статуси, які переважали).

Показники
якісні

Від 80% до 100%
(добре)

Від 51% до 79%
(задовільно)

Від 0% до 50%(незадовільно)

Адресність та індивідуальний підхід

«Добре»

-

-

Результативність

«добрео»

-

-

Своєчасність

«Добре»

-

-

Доступність

«Добре»

-

-

Повага до гідності отримувача соціальної послуги

«Добре»

-

-

Професійність

«Добре»

-

-

 

 Показники кількісні

Від 0 % до 20 %

Від 21 % до 50%

Від 51% до 100%

Кількість скарг та результат їх розгляду

«Добре»

-

-

Кількість задоволених звернень про отримання соціальної послуги

-

-

«Добре»

 

 Оцінка якості соціальних послуг в цілому:

Узагальнений статус

Рекомендації по роботі із суб’єктом, що надає соціальну послугу

«добре»

продовжувати роботу

«задовільно»

-

«незадовільно»

-


        Незважаючи на узагальнений статус показників «добре», треба вжити ряд заходів, спрямованих на удосконалення процесу обслуговування й підвищення контролю якості соціальних послуг:

- у зв’язку із специфікою роботи з особами/сім’ями які опинилися в скрутних життєвих обставинах, більше уваги приділяти психологічній підготовці працівників;

- сприяти в забезпеченні інспекторів(соціальних робітників) велосипедами, зміцненню матеріально-технічної бази в цілому в межах фінансової можливості;

- посилити роботу по виявленню одиноких громадян та осіб з обмеженими можливостями з метою надання їм соціальної послуги та підтримки;

- забезпечити розміщення на інформаційному стенді актуальної інформації;

- посилити інформаційно-роз’яснювальну роботу серед мешканців громади з питань роботи Відділу соціального захисту населення та надання соціальних послуг виконавчого комітету Дорошівської сільської ради.

При зверненні громадян визначено індивідуальні потреби у соціальних послугах згідно індивідуальних планів (оцінка «добре»).

Для того щоб громада могла  забезпечить розвиток соціальних послуг на найбільш вищий рівень, органи місцевого самоврядування повинні сприяти на створення  комунальної установи, що дасть можливість розширити надання базових соціальних послуг та отримати дохід. В свою чергу комунальна установа забезпечить соціальною підтримкою осіб /сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, захист їхніх прав збільшує довіру до органів місцевого самоврядування. Вищезазначені заходи прямо впливають на якість життя всіх мешканців громади, підвищуючи соціальне благополуччя і безпеку. А також внесе вклад у розвиток соціальних послуг має позитивні економічні ефекти. По-перше, особа/сім’я, яка отримує соціальну підтримку у вирішенні складних життєвих обставин, може працювати та приносити дохід до бюджету громади через сплату податків. Подруге, мінімізація кількості мешканців громади, які перебувають у складних життєвих обставинах, за рахунок надання їм вчасної підтримки, сприяє зменшенню проявів негативних соціальних явищ (алкоголізму, бездомності, тощо) та запобігає протиправній поведінці населення (крадіжкам, вандалізму і т.д.). Комунальна установа зможе приймати участь в програмах для проходження навчання з підвищення кваліфікації та обміну досвідом з іншими колегами, також отримувати допомогу для незахищених верст населення в матеріалів та обладнань для  покращення умов надання послуг.

Заплановані заходи для покращення роботи у відділі соціального захисту населення та надання соціальних послуг виконавчого комітету Дорошівської сільської ради

№п/п

Назва установи

Соціальні послуги

Заплановані заходи

 

1

 

Відділ соціального захисту населення та надання соціальних послуг виконавчого комітету Дорошівської сільської ради

 

Догляд вдома

–     підвищити рівень кваліфікації інспекторів(соціальних робітників) за допомогою навчальних семінарів;

–     в межах фінансової можливості сприяти зміцненню матеріально-технічної бази  вдома в частині забезпечення інспекторів(соціальних робітників) велосипедами, спецодягом, господарськими сумками та засобами захисту;

–     продовжувати роботу щодо виявлення осіб/сімей які опинилися в скрутних життєвих обставинах з метою надання  їм необхідної допомоги;

–     своєчасно проводити аналіз та обробку індивідуальних планів надання  соціальної послуги, забезпечувати оформлення  відповідно вимог законодавства;

–     проводити відповідну роботу, спрямовану на своєчасність та результативність розгляду пропозицій і звернень отримувачів соціальних послуг;

 

 

.

– продовжувати роботу з інформування мешканців громади щодо послуг, які надає ВСЗННСП.

 

 

Голова комісії/

Сільський голова

 Дорошівської сільської ради                               Олег СОЛОЩЕНКО  

 

Секретар комісії/ начальник Відділу

соціального захисту населення

 та надання соціальних послуг

 виконавчого комітету

 Дорошівської сільської ради                           Олена КАЛАНТАЄВА                 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Створення нового проекту

Ви можете вказати варіанти відповідей для голосування, якщо це потрібно.

Додати файл
Додати файл
Додати файл
Додати файл
Увага! З метою недопущення маніпуляцій суспільною думкою редагування ТА ВИДАЛЕННЯ даного проекту після його збереження буде не можливим! Уважно ще раз перевірте текст на предмет помилок та змісту.

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, Email, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.

Погоджуюсь на передачу персональних даних