Рішення №4 Про затвердження Програми «Земельні відносини на території Дорошівської сільської ради об’єднаної територіальної громади»
УКРАЇНА
ДОРОШІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА-
ВОЗНЕСЕНСЬКОГО РАЙОНУ МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
Від 16 травня 2019 року №4 ХХХІ позачергова сесія 7 скликання
Про затвердження Програми
«Земельні відносини на території
Дорошівської сільської ради
об’єднаної територіальної громади»
Керуючись Земельним кодексом України, Бюджетним кодексом України, Законом України «Про землеустрій», Законом України «Про охорону земель», Законом України «Про оцінку землі», Законом України «Про державний земельний кадастр», пунктом 22 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою забезпечення ефективного використання земельного фонду Дорошівської сільської ради і ефективного використання коштів, що спрямовуються на виконання робіт з розвитку земельних відносин та охорони земель, сільська рада
ВИРІШИЛА:
- Затвердити Програму «Земельні відносини на території Дорошівської сільської ради об’єднаної територіальної громади» на 2019 - 2023 роки (додається).
- Координацію роботи щодо виконання цього рішення покласти на відділ архітектури, земельних відносин та житлово-комунального господарства.
- Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань земельних відносин, будівництва, архітектури, просторового планування, природних ресурсів, екології комунальної власності, інфраструктури, транспорту та житлово-комунального господарства.
Сільський голова О.А.Ігнатов
Додаток
До рішення № 4 від 16.05.2019р.
XXХI позачергової сесії
7 скликання
Програми
«Земельні відносини на території
Дорошівської сільської ради
об’єднаної територіальної громади»
на 2019 - 2023 роки
Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма
Програма розроблена на підставі Земельного та Бюджетного кодексів України, Закону України «Про землеустрій», Закону України «Про охорону земель», «Про оцінку землі», «Про державний земельний кадастр», з метою здійснення заходів для створення ефективного механізму регулювання земельних відносин та державного управління земельними ресурсами, раціонального використання та охорони земель, розвитку ринку землі та ведення державного земельного кадастру, забезпечення ефективного використання земельних ресурсів, створення оптимальних умов для суттєвого збільшення соціального і інвестиційного потенціалів землі, зростання її економічної цінності, забезпечення потреб населення і галузей економіки у земельних ресурсах.
- не проведена інвентаризація земель;
- не проведено розмежування земель державної та комунальної власності;
- відсутній електронний реєстр земельних ділянок, що знаходяться у власності і користуванні громадян, бази даних договорів оренди та автоматизованої бази даних державного земельного реєстру;
- ускладнена процедура надання (продажу) земельних ділянок для підприємницької діяльності, а також механізм приватизації земельних ділянок місцевими органами влади;
- відсутність систематизованих заходів по охороні земель від процесів вітрової та водної ерозії, заболочування, підтоплення.
Результатом виконання Програми має стати підвищення ефективності раціонального використання та охорони земель.
Поряд із зростанням інвестиційного потенціалу землі, як самостійного фактору економічного зростання, буде завершено здійснення більш важливих заходів і завдань, необхідних для подальшого розвитку земельних відносин, гарантування прав на землю, формування якісного екологічного середовища у місті.
Мета Програми
Мета Програми полягає у проведенні державної політики, спрямованої на збалансоване забезпечення потреб населення і галузей економіки у земельних ресурсах, раціональне використання та охорону земель. Земельна реформа в Україні є важливою складовою частиною загальнодержавної економічної реформи, яка здійснюється у зв’язку з переходом економіки держави до ринкових відносин.
Проведення земельної реформи пов'язане із зміною форм власності, перерозподілом земель, збільшенням кількості землекористувачів і власників землі, що потребує виконання великої кількості обґрунтувань, технічних розрахунків, виготовлення картографічних матеріалів, юридичного посвідчення прав на земельні ділянки, державної реєстрації і вимагає відповідної законодавчої бази та фінансування.
Головне завдання полягає в тому, щоб за допомогою правових норм, фінансово-економічних важелів забезпечити проведення робіт по землеустрою, створити автоматизований державний банк даних про власників землі і землекористувачів, напрямки і структуру використання земельних ресурсів, підвищити відповідальність усіх суб’єктів господарювання на землі за раціональне її використання та своєчасність платежів за землю.
Основні шляхи і способи розв’язання проблеми
Розв’язання проблеми, що склалась, можливе шляхом виконання Програми за умови належного законодавчого та фінансового забезпечення.
Заходи Програми розроблені з урахуванням аналізу стану землевпорядної документації і спрямовані на вирішення означених проблем.
Реалізація Програми буде здійснюватися шляхом розроблення землевпорядної документації місцевого рівня. Джерелом фінансування Програми є кошти місцевого бюджету у межах наявних фінансових ресурсів (ст. 67 Закону України «Про землеустрій»), а також інших коштів, залучених у встановленому порядку та джерел, не заборонених законодавством України.
Завдання Програми
Основними заходами Програми є:
- Проведення інвентаризації земель комунальної власності населеного пункту:
розробка, погодження та затвердження відповідних технічних документацій із землеустрою та проектів землеустрою;
проведення державної реєстрації права комунальної власності на земельні ділянки;
завершення оформлення правовстановлюючих документів на право користування земельними ділянками під об’єктами нерухомості комунальної власності;
- Підготовка лотів до продажу земельних ділянок комунальної власності або прав на них (оренда, суперфіцій) на земельних торгах:
Розробка проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок;
Проведення експертної грошової оцінки землі;
Проведення земельних торгів у формі аукціону з продажу земельних ділянок або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису).
Очікувані результати
Виходячи з перспективи розвитку правової бази, основних напрямків державної політики у сфері регулювання земельних відносин, стратегічних цілей у реалізації заходів з наявності коштів на проведення земельної реформи, а також удосконалення земельних відносин спрямоване на закріплення конституційного права громадян та юридичних осіб щодо набуття і реалізації права власності на земельні ділянки під контролем органів виконавчої влади та місцевого самоврядування реалізація Програми дозволить створити умови для удосконалення ведення державного земельного кадастру, гарантування прав власності на землю, забезпечить земельно-кадастровою інформацією органи державної влади та місцевого самоврядування усіх землекористувачів.
Закінчення робіт з інвентаризації земель, а також впровадження автоматизованої системи ведення державного земельного кадастру дозволить забезпечити ефективне управління земельними ресурсами, повне та своєчасне надходження плати за землю, контроль за використанням і охороною земель.
Досягненню цієї ж мети сприятиме проведення широкомасштабних робіт із землеустрою, встановлення меж населених пунктів на основі оновленого планово-картографічного матеріалу.
Спрощення, впорядкування та прозорість механізму набуття і реалізації права власності або користування землею, у тому числі і на умовах оренди, сприятиме нарощуванню житлового будівництва, розвитку соціальної та інженерної інфраструктури, створенню нових робочих місць, збільшенню вартості землі.
Запровадження ринку землі, а саме проведення аукціонів та конкурсів також дає прозорість в отриманні громадянами та юридичними особами земельні ділянки в приватну власність та отримання від продажу земель несільськогосподарського призначення, що в значній мірі може забезпечити прискорити економічне зростання громади та збільшити надходження до сільського бюджету.